22 березня. Тема уроку Дієприслівник.
Доброго дня. Практикум з української мови. Тема уроку Дієприслівник. Написання дієприслівників.
Завдання: 1.Записати тему уроку. 2.Передивитися презентацію:https://naurok.com.ua/prezentaciya-dieprislivnik-197964.html 3.Виконати письмово завдання. 4.Скинути фото виконаних завдань.
Завдання: *1. Утворіть від поданих дієслів дієприкметники і дієприслівники. Запишіть їх і поясніть написання.* Наприклад: перетворювати — перетворюючий, перетворений, перетворюючи, перетворивши. Виконувати, перевіряти, ламати, захоплювати, повідомляти.
2. Утворіть від поданих дієслів дієприслівники. Запишіть за зразком і поясніть їх написання 1. Ідуть — ідучи, летять — летячи. Бачать, виробляють, ходять, знають, пізнають, копають, ховають, ловлять, сідають, мають. 2. Спитав — спитавши. Зробив, покликав, написав, почув, зібрав, прийшов, ходив, запросив, відправив, похвалив.
*3. Випишіть дієприслівники, визначте їх час і вид. Поясніть творення дієприслівників.* 1. Бували місяці, коли я ані одної днини не пропускала, не вийшовши на якийсь шпиль гори, не відкривши якогось нового чарівного закутка між скелями, не сполохавши якогось хижака з-поміж густих смерек і не покупавши босих ніг в розпіне-ному потоці (О. Кобилянська). 2. Ніч, тиха, тепла, стояла над землею, поблискуючи зорями, мліючи у своїй розкоші (Панас Мирний). 3. Дивлячись на людей, усміхався мій батько, великий добрий чоловік (О. Довженко). 4. Рим переміг Грецію мілітарно, але вона його підкорила культурою, продовживши себе в античному інваріанті і подарувавши йому історичне безсмертя (Л. Костенко). 5. Хома якусь хвилину сидів замислений, лише оглядаючи рівну дорогу (О. Гончар).