A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Авторський Олександра Антоновича Захаренка ліцей

Набутівської сільської ради
Черкаської області

Урок - тренінг "Емоції  та  почуття.  Способи  вияву  емоцій  та  почуттів"

Дата: 03.04.2023 12:15
Кількість переглядів: 32

Авторський  О. А. Захаренка  ліцей Набутівської сільської ради Черкаської області

Вчитель – Бублій Тетяна Петрівна

Урок-тренінг

Тема:  Емоції  та  почуття.  Способи  вияву  емоцій  та  почуттів

Мета:  Вчити  учнів  виражати  свої  емоції,  керувати  ними,  визначати  позитивні  і  негативні  емоції,  розвивати  уміння  знаходити  вихід  із  різних  ситуацій,  виховувати  стійке  позитивне  ставлення  до  себе  й  оточення,  привітність  і  повагу  до  інших  людей.

Обладнання:  Опорні  схеми,  музичний  матеріал,  роздатковий  матеріал,         люстерка,  кошик,  малюнки  із  настроями  дітей,  фарби.

 

  1. Організаційний  хід  тренінгу.
  1. Вправа  «Привітання».

Доброго  дня!  Я  рада  бачити  кожного  з  вас  і  сподіваюся  на  творчу  і  плідну  роботу.  Для   початку  давайте  привітаємося  і  всі  станемо  в  коло.  Вітатися  будемо  наступним  чином.  Один  із  учнів  простягає  руку  сусідові  зліва,  вітається  і  потискує  руку.  А  праву  руку  подає  сусідові  праворуч.  Цей  наступний  учасник,  потискуючи  вільну  руку  сусіда,  іншою  рукою  вітає  третього і  так  далі.  Утворюється  коло,  в  якому  гравці  тримаються  за  руки.  По  команді  голосно  говорять  один  одному  «привіт».

  1. Мотивація  навчальної  діяльності.

На  дошці  малюнки  чоловічків,  у  дітей  картки  з  номерами.

 

 

 

 

 

  • Розгляньте   чоловічків  і  до  кожного  підберіть  епітети.
  • Який  із  них  міг  би  показати  ваш  настрій  на  початку  уроку?  (кожна  дитина  називає  номер  відповідно  до  настрою)
  • Як  ви  гадаєте,  від  чого  залежить  вираз  обличчя  людини?  (від  настрою  і  емоційного  стану)
  • Прочитайте  разом  на  дошці  тему  нашого  уроку  («Емоції  та  почуття»)

Тема  відома,  тепер  зясуємо   завдання,  які  стоять  перед  нами.

  1.   Очікуання  (діти  по  черзі  читають  записи)

 

Цей  урок  навчить  мене:

  • Визначати  позитивні  і  негативні  емоції;
  • Керувати   емоціями;
  • Пояснювати  що  таке  емоції,  яке  вони  мають  значення;
  • Аналізувати  і  робити  висновки.

 

  1. Основна  частина.
  1. Мозковий  шторм.

Пригадайте  казку  «Червона  Шапочка»

  • Що  вчинив  Вовк?
  • Які  переживання  викликають  його  дії  (гнів,  обурення)?
  • Що  зробили  мисливці  з  Вовком?
  • А  як  ви  сприймаєте  їхні  дії?  (радість,  задоволення)?

 

Отже,  усі  ці  процеси  (переживання,  гнів,  печаль,  радощі,  страх,  обурення,  хвилювання)  називаються  емоціями.  Людина  завжди  певним  чином  реагує  на  те,  що  її  оточує,  і  на  те,  що вона  робить  сама.  В  основі  душевного  переживання  людини   лежать  емоції,  які  й  визначають  її  самопочуття.  Ці  переживання  можуть  бути  як  позитивними,   так  і  негативними.

  1. Гра  «Позитивні  і  негативні  емоції».  (діти  показують  смайлики  «позитивні  і  негативні»  емоції)

Подив,  тривога,  образа,  радість,  переляк,  задоволення.

  1. Гра  «Кошик  емоцій»  (групова  робота).
  • Погляньте,  у  мене  є  кошик.  Зараз  спробуємо  вгадати  емоції  один  одного.

Діти  по  черзі  вибирають  картку,  на  якій  написана  та  чи  інша  емоція  і  спробують  зобразити  емоцію,  яка  вам  дісталась  без  слів.  Решта  повинні  вгадати,  що  це  за  емоція.

 

Коли  зявляється  посмішка?  Де?

  • Чи  може,  на  вашу  думку,  людина  відчувати  радість  від  посмішки?  Доведіть.
  • Давайте  зараз  повправляємось  у  дуже  корисному  умінні  посміхатись  іншій  людині,  відчувати  радість  від  посмішки.
  • Діти,  у  вас  є  друзі?
  • Хто  твої  друзі?
  • Як  ви  гадаєте  з  чого  починається  дружба?

Я  вам  розкрию  велику  таємницю:  дружба  починається  з  усмішки.

  1. Гра  «Дружба  починається  з  посмішки»

Завдання:  станьте  в  коло,  поверніться  один  до  одного,  візміться  за  руки  і  подаруйте   один  одному  усмішку.

  1. Руханка
  • Як  живеш?  (Ось  так)
  • А  пливеш?  (Ось  так)
  • А  біжиш?  (Ось  так)
  • В  далину  глядиш?  (Ось  так)
  • Чекаєш  обід?  (Ось  так)
  • Махаєш  услід?  (Ось  так)
  • Вранці  спиш?  (Ось  так)
  • А  на  місце  сідаєш?  (Ось  так).

 

  1. Засвоєння  матеріалу  уроку.
  1. Робота  в  групах

(У  дітей  прикріплені  зліва  на  грудях  обличчя  чоловічків,  де  вони  посміхаються,  сердяться,  сумують,  бояться) . 

Діти   обєднуються  у  групи.

Завдання  групам  (роздаються  малюнки):

Потрібно  визначити,  які  емоції  переживають  діти  на  цих  малюнках.

Захист  емоцій  командирами  груп.

  1. Музична  хвиля.
  • А  зараз  ми  спробуємо  навчитися  визначати  емоційне  забарвлення  музики  і  передавати  ці  емоції  рухами  і  мімікою.  (Діти  передають  рухами  і  мімікою  емоції,  які  виникають  у  них  під  час  прослуховування  спочатку  веселої,  потім  спокійної  музики,  маршу).
  1. Гра  «Приміряємо  емоції».

Учитель  пропонує  дітям,  дивлячись  у  маленькі  люстерка:

  • Насупитись,  як  осіння  хмара,  сердита  людина,  зла  чарівниця;
  • Посміхнутись,  як  кіт  на  сонці,  як  саме  сонце,  хитра  лисиця,  весела  дитина,  ніби  побачивши  щось  дивовижне;
  • Розізлитись  як  дитина,  яку  вдарили;
  • Злякатись  як  дитина,  що  загубилась  у  лісі,  як  заєць,  що  побачив  вовка,  кошеня,  на  яке  гавкає  собака;
  • Відпочити  як  дитина,  що  багато  працювала,  допомагаючи  мамі.
  1. Застосування  набутих   знань.
  1. Вправа  «Як  ти  сьогодні  почуваєшся».

Учням  демонструються  картки  із  зображенням  дітей  у  різних  настроях.  Вони  всі  разом  визначають  настрій  кожної  дитини.

  1. Вправа  «Обери  позицію»:
  • Чи  можна  покращити  свій  настрій?
  • Бувають  обставини,  які  ми  змінити  не  в  змозі,  як  поводитись  в  такому  разі?
  • Сьогодні  тобі  не  щастить.  Настрій  поганий.  Як  вчинити?  Оберіть  свій  метод  із  запропонованих:
  • Намагайся  пригадати  щось  приємне;
  • Перед  дзеркалом  скорчити  веселу  гримасу;
  • Послухати  музику;
  • Заспівати,  затанцювати;
  • Намалювати  карикатуру;
  • Умитися  (змити  поганий  настрій);
  • Переконати  себе,  що  варто  взятися  до  якоїсь  справи  і  на  душі  одразу  полегшає.
  1. Практична  робота.  Діти   на  підготовлених  аркушах  паперу  фарбами  зображують  свою  радість.  Після  закінчення – аналіз. 

 Який  колір  ви  використали  для  своєї  радості  і  чому?

 

  1. Заключна  частина

Яка  ситуація  зумовлює  гарний  настрій?

Гарний  настрій – веселка,  салют,  яскраві  самоцвіти.

Поганий   настрій – грозова  хмара,  чорна  парасолька,  війни  тощо.

  1. Зворотній  звязок.

Вправа  «Незавершене  речення».

 «На  сьогоднішньому  уроці  я  дізнався (-лася)…».

  1. Очікування.

Діти  зачитують,  пояснюють,  чого  вони  навчилися,  виставляють  собі  бали  на  шкалі  оцінювання.

  1. Прощання.

Усі  учні  стають  у  коло,  кожен  кладе  ліву  руку  на  плече  сусіда,  і  по  черзі  один  за  одним  дякують  сусідам  за  гарну  роботу,  позитивні  емоції,  висловлюють  побажання.

  • Дякую  всім  за  роботу.  Молодці!

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень