Конспекти ранкових зустрічей для учнів 1 класу за темою тижня «Людина та її здоров’я».
В розробці подані конспекти ранкових зустрічей для учнів 1 класу за темою тижня «Людина та її здоров’я». Ранкові зустрічі сприяють створенню класної спільноти, розвивають навички спілкування, вміння говорити, слухати, досліджувати, відповідати, використовувати вивчену інформацію. У класі створюється позитивний настрій.
Ранкові зустрічі
Тиждень: Людина та її здоров’я
Без здоров’я нема щастя
Наше здоров’я у наших руках
Здоров’я маємо не дбаємо,
А втративши плачемо.
Понеділок
Тема дня «Ріст і розвиток людини»
-
Привітання.
Доброго ранку: Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня!
Миру бажаємо нашій родині,
Щастя, здоров’я – кожній дитині
-
Обмін інформацією.
Коли воно є – марно тратимо, не дбаємо, а коли його не стане – віддали б усе, щоб повернути назад. (Здоров’я).
Тема цього тижня «Людина та її здоров’я.» Отже, на протязі цього тижня ми будемо говорити про те, що таке здоров’я, як потрібно його берегти.
Загадка
Хто ранком ходить на чотирьох, удень на двох, увечері на трьох (людина).
Народилася маленька дитина. Як ви вважаєте, що вона вміє робити? (відповіді дітей).
- Ви знаєте, що дитина не може залишитися на все життя такою, якою народилася. Вона росте, розвивається, навчається сидіти, повзати, ходити, розмовляти, самостійно їсти… Життя людини – це безперервний процес росту і розвитку.
Пригадайте щось цікаве, що запам’яталося вам, коли ви були маленькими.
1. Крісло автора
2. Перегляд мультфільму «38 папуг». У мультфільмі «38 папуг» вимірювали мавпенятами (6), слоненятами (2), папугами (38 і 1 папуже крильце). Удав сказав «У папугах я набагато довший». А що скажеш ти? (міркування дітей).
-
Щоденні новини
– заповнення календаря погоди.
– знайомство з планом роботи на день і тиждень.
-
Групова робота.
-
Учитель прикріплює на дошці посередині слово «Здоров’я»,з правого боку дошки слово «Ознаки», з лівого – «Умови». Діти повинні самостійно прикріпити на дошці решту слів (чи словосполучень), поділивши їх на ті, що позначають ознаки здоров’я, і ті, що є умовою його збереження.
ЗДОРОВ’Я |
УМОВИ |
ОЗНАКИ |
Ранкова зарядка |
Рухливі ігри |
Фізкультхвилинка |
Спортивна секція |
Режим дня |
Спорт |
Гігієна |
Харчування |
Відсутність шкідливих звичок |
Гарне волосся |
Правильна постава |
Чудовий апетит |
Міцний сон |
Гарний настрій |
Міцні м’язи |
-
Вимірювання зросту і маси тіла дитини.
До стіни приліплюють сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилась внизу. Учень стає спиною до стіни, торкаючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею. Голову тримає прямо, вчитель кладе на голову лінійку і притискає її до стіни. Це – зріст дитини. Вагу визначають за допомогою ваг, розміщених на полу.
-
Гра «Розсипанка»
Зберіть і прочитайте прислів’я. як ви його розумієте?
-
Росте людина з молоду в гору, а в старості – вниз.
-
Поетичний вернісаж.
Друже, щоб здоровим бути, Треба навички здобути, Про здоров’я піклуватись Перш зп все – не…, І здружитись із …, Рідко ласувати…, Воду крижану не …, І ніколи не палити! |
-
Завдання від Пензлика.
-
група.
Намалювати фрукти, які корисно вживати для росту і розвитку дитини.
-
група.
Намалювати овочі, які корисні для росту і розвитку дитини.
-
Підсумок.
Діти, пам’ятайте!
Нема більшого багатства.
Як здоров’я ваше.
На радість всім – і тату, й мамі
Ростіть усі здорові й гарні.
Вівторок.
Тема дня: «Тіло людини + тіло тварини»
І. Привітання.
- Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Працюють голівки
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
ІІ. Щоденні новини.
-
Діти, скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?
Знайдіть на дошці зображення осені і прикріпіть поряд стікер.
-
З чим асоціюється у вас дана пора року? Які зміни відбуваються у природі?
-
А який зараз місяць даної пори року?
Знайдіть його назву на дошці і прикріпіть стікери.
-
А як ви вважаєте чому цей місяць має таку назву?
-
Діти, а хто із вас знає яке сьогодні число місяця?
Знайдіть його назву на дошці і прикріпіть стікер поряд.
-
А який сьогодні день тижня?
Знаходимо назву цього дня тижня і прикріплюємо стікер поряд.
-
Молодці. Сьогодні ми з вами поговоримо про тіло тварини і тіло людини
ІІІ. Послухайте загадки і скажіть про який орган тіла людини йдеться.
-
Загадки:
-
Все життя одне одного обганяють, а обігнати не можуть. (ноги).
-
Одне одного не бачать, але можна їх пробачить:
Нерозлучні довгі роки, хоч розбіглись в різні боки
(очі).
-
Між двох світил я посередині один (ніс).
Які ще органи тіла людини ви знаєте? (діти називають).
Чим покрите тіло людини? (шкірою).
-
Розгляд малюнків із зображенням тварин (собака, олень, ластівка, жаба, риба)
-
Скільки ніг у кожної тварини?
-
Яка голова?
-
Чим покрите тіло тварин?
-
Яка форма тіла?
-
Які вони за розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом.
Висновок:
Отже, якщо тварини відрізняються між собою за формою
тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, то вони належать до різних видів. На землі відомо близько двох мільйонів видів тварин, а в Україні живе більше п’ятидесяти тисяч видів.
Людина – найскладніше творіння живої природи. Вона ходить на двох ногах. Її пальці здатні виконувати найтонші точні рухи, у неї дуже складний мозок. Завдяки цьому вона займає особливе місце у природі.
-
Гра «Плутанина».
Учитель називає і показує якусь частину тіла, діти повторюють
його рухи. В якийсь момент він називає одну частину тіла, а показує іншу. Діти мають показати правильно.
ІV. Групова робота.
-
Інсценізація казки «Рукавичка».
-
Вправа, створити фантастичну тварину за допомогою лего. Один учень починає складати тваринку і передає іншому не кажучи кого він складає, а інший продовжує. І так передають по колу, дати ім’я цій тварині і підготувати про неї цікаву розповідь.
-
Гра «Числа-тваринки».
Визначити які тваринки сховались у цифрах. Учні розглядають картинки з числами і називають на яку тваринку схоже число. Можна запропонувати скласти невеличке речення про тваринку і її число. Наприклад «2» схожа на гуску. Дитина складає речення: «Дві гуски пішли до ставка».
Середа.
Тема дня: «Здоров’я і хвороби»
І. Привітання вчителя.
Добрий ранок!
Усміхнися всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково день тобі - веселим буде!
Клас ділиться на пари. Кожна пара виходить по черзі на середину класу і вітається:
-
Доброго ранку, Надійко!
-
Доброго ранку, Матвійко!
Далі діти труться носами як прийнято вітатися у чукчів.
ІІ. Щоденні новини.
-
Заповнення календаря погоди.
-
Діти, який сьогодні день тижня?
-
Який він за рахунком?
-
Який день був учора? Буде завтра!
-
Діти, яка вчора була дата, число і місяць?
-
Яке число сьогодні?
-
Яке число буде завтра?
-
Який місяць?
-
Вправа «Побажання».
Ось у мене в руках м’ячик. Я хочу щоб передаючи його з рук в руки по колу ви висловили свої найкращі побажання однокласникам. Умова – обов’язково потрібно дивитися в очі один одному.
ІІІ. Обмін інформацією.
Діти , подивіться на малюнок і скажіть, хто з дітей має щасливий вигляд? Чому?
Хто почувається погано? Чому? (здорові діти – щасливі, хворі - нещасні).
Що таке хвороба? (відповіді дітей).
Висновок: Хвороба викликає різні неприємні відчуття. Необхідно знати, як уберегтися від хвороб. Які бувають хвороби? (інфекційні і застудні).
Робота з таблицею «Показники здоров’я».
На дошці – пелюстки ромашки, потрібно вибрати лише ті, на яких записані ознаки здоров’я і створити квітку.
-
Гарний настрій;
-
Рум’яні щоки;
-
Висока температура;
-
Біль у м’язах;
-
Хороший апетит;
-
Міцний сон;
-
Втома;
-
Блискуче волосся;
-
Кволість;
-
Достатня маса тіла;
-
Нормальна температура тіла.
Висновок. Якщо ви веселі, бадьорі, вам хочеться бігати, стрибати, гратися, у вас міцний сон – значить ви – здорові. І навпаки – людина почувається нездоровою, коли в неї щось болить, немає настрою. Якщо хочете бути здоровими і сильними, їжте овочі і фрукти.
Гра «Відгадай за описом»
(Діти описують лимон, часник, рибу, яйце, пояснюють, чим вони корисні).
ІV. Групова робота.
-
З’єднай прислів’я і прочитай (робота в парах)
Без здоров’я
Глянь на вигляд
Сміх краще лікує,
Доки здоров’я служить,
В здоровому тілі
Як нема сили,
то людина тужить
здоровий дух
то й світ не милий
немає щастя
ніж усі ліки
і про здоров’я не питай.
-
Об’єднавшись у дві групи.
Перша група малює портрет здорової людини, а друга – хворої. Презентуйте свої малюнки класу. Назвіть, які ознаки здоров’я і нездужання ви намалювали.
-
Вправа «Мікрофон»
Щоб бути здоровим, треба… (займатися спортом, загартовуватись, дотримуватись режиму дня, дружити, дотримуватись особистої гігієни, гуляти, правильно харчуватися).
Четвер.
Тема дня: «Настрій і здоров’я»
І. Привітання вчителя.
Сонячний промінчик заглянув і наш клас
І в коло велике зібрав, друзі нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось
Я – вам, ви – мені!
Діти по колу вітаються різними мовами і дарують один одному посмішки.
Коли людина посміхається, вона показує свій гарний настрій. Отож, нехай кожна наша зустріч починається з посмішки і гарного настрою.
ІІ. Щоденні новини.
-
Заповнення календаря погоди.
-
Ознайомлення з планом роботи на день.
ІІІ. Обмін інформацією.
Діти, найціннішим для кожної людини є її здоров'я. Купити його неможливо, тому потрібно зберігати і зміцнювати.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно бути здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
-
Вправа «Що ти робиш для того, аби бути здоровим?»
За допомогою «Лего 6 цеглинок» діти висловлюють своє ставлення до певного твердження: згоду – цеглинкою зеленого кольору, незгоду – цеглинкою – червоного кольору.
-
Щоденно роблю зарядку;
-
Допізна переглядаю телепередачі;
-
Відпочиваю на свіжому повітрі;
-
Ввічливо спілкуюсь з людьми;
-
Сперечаюсь із друзями, батьками;
-
Намагаюсь робити добрі вчинки;
-
Дотримуюсь режиму дня.
-
Вправа «Комплімент»
-
Поверніться один до одного, візьміться за руки, подивіться у вічі й скажіть сусідові, що гарного ви в ньому бачите?
-
Який у вас настрій від почутих слів?
-
А гарний настрій – це запорука доброго здоров’я.
-
Крісло автора.
Читання оповідання Сухомлинського «Скажи людині «Здрастуйте!»
Лісовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце світить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок в лісовій глушині, Раптом син побачив: назустріч їм іде бабуся з паличкою.
-- Тату, куди йде бабуся? — запитав син.
-- Побачити, зустріти чи провести,— відповів батько.
-- Коли зустрінемося з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько.
-- Навіщо їй казати це слово? — здивувався син.—Ми ж зовсім незнайомі.
-- А ось зустрінемося, скажем їй здрастуйте, тоді побачиш, для чого.
Ось і бабуся.
-- Здрастуйте,— сказав син.
-- Здрастуйте,— сказав тато.
-- Здрастуйте,— сказала бабуся і усміхнулася.
І син із здивуванням побачив: все кругом змінилось. Сонце засвітило яскравіше. По верхів'ях дерев пробіг легенький вітерець, листочки заграли, затремтіли. В кущах заспівали пташки — до цього їх не було чути. На душі у хлопчика стало радісно.
-- Чому це так? — запитав син.
-- Тому, що ми сказали людині здрастуй, і вона усміхнулася.
Обговорення
-
Чому довкола все змінюється?
-
Які ще «чарівні слова», які б могли покращити настрій, ви знаєте?
-
Як ви гадаєте, чи поліпшується від гарних слів самопочуття людини?
Створення словника «чарівних» слів.
-
Тренуємо емоції.
Покажіть за допомогою виразу обличчя емоції, коли ви:
-
Отримали бажаний подарунок;
-
Злякалися чогось, наприклад собаки;
-
Зустріли друга, якого давно не бачили;
-
Ненароком розбили склянку;
-
Не вивчили урок;
-
Не хочете їсти кашу.
Висновок: позитивні емоції піднімають настрій, сприяють зміцненню здоров’я.
-
Вправа «Я себе малюю. Це я, коли…»
На дошці таблиця-опора. Кожна дитина обирає для себе щось одне і малює себе.
Це я
Добрий
Сумний
Сердитий
Невпевнений
Наляканий
Смішний
Гордий
Демонстрація малюнків.
-
Вправа «Емоційний ланцюжок»
Учні стають у коло, кожен кладе ліву руку на плече сусіда, і по черзі один за одним дякують сусідам за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання.
-
Дякую всім за роботу. Молодці!
П’ятниця.
Тема дня: «Вітаміни, їх вплив на здоров’я»
І. Привітання вчителя.
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
(учні вітаються, стають у коло).
ІІ. Щоденні новини.
-
Заповнення календаря погоди.
-
Ознайомлення з планом роботи на день.
ІІІ. Обмін інформацією.
Дітки, чи може машина або літак зрушити з місця без палива?
Так само і людина. Щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися, необхідна енергія (сила).
Звідки ж вона береться? Енергія виробляється організмом з їжі. Їжа потрібна як будівельний матеріал. Згадаємо як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, блоки. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.
Наша їжа – теж будівельний матеріал. І вона необхідна для організму. Отже, щоб бути здоровим, потрібно дотримуватись правил харчування. Для людського організму необхідні різні вітаміни. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А,В,С,Д.
-
Крісло автора.
(Діти з емблемами, на яких написано «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін Д»).
Разом: Ми вітаміни – дуже корисні для людини!
-
Вітамін «А» - я вітамін «А» сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато у моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
-
Вітамін «В» – а я вітамін «В» дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
-
Вітамін «С» - я вітамін «С», запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, лимон, чорна смородина.
-
Вітамін «Д» - а я вітамін «Д», зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Разом: Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
-
Групова робота.
-
Гра «Корисна чи шкідлива?»
(На дошці малюнки із зображенням харчових продуктів: молоко, яблуко, сік, сир, картопля, чіпси, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, газований напій, кока-кола, солодощі, мед, смажене м’ясо, гамбургер).
-
Група 1. Вибрати і назвати корисні для здоров’я продукти. Які страви можна з них приготувати?
-
Група 2. Вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти. Пояснити вибір.
-
Гра «Магазин» (покупець і продавець). (Набір карточок із малюнками кисломолочних продуктів, ковбаси, консервів, напоїв, солодощів тощо). У ході діалогу гравці вибирають свіжі й якісні продукти, знаходять і перевіряють термін придатності продуктів.
Додатки
У розмові двох хлопчиків, вибери правильну відповідь.
Група 1
Щодня я роблю ранкову зарядку і водні процедури.
Умиватися, робити вранці зарядку і водні процедури мені ніколи, та й не хочеться.
Група 2
Двічі на день я чищу зуби, доглядаю за порожниною рота. Один раз у півроку проходжу профілактичний огляд у стоматолога.
Я не відвідую стоматолога — це дуже страшно, та й навіщо? Чищу зуби один раз на день. Я вважаю, що цього достатньо.
Група З
Щоб бути здоровим, потрібно загартовуватися, обливатися холодною водою, приймати сонячні та повітряні ванни, займатися спортом.
Обливатися холодною водою, та ще й узимку, дуже шкідливо — можна застудитися, захворіти. А займатися спортом мені ніколи, я люблю гратися в комп'ютерні ігри до вечора!
Група 4
Упродовж дня необхідно якомога частіше мити руки, особливо після відвідування туалету і перед їжею. Це допомагає захиститися від інфекційних хвороб.
Мити руки перед їжею я іноді забуваю, та й навіщо? Адже я нікуди не виходив, і кішка, яку дуже люблю гладити, у нас домашня.
Група 5
Під час письма і читання я сиджу за столом правильно. Телевізор дивлюся не більше години на день. Роблю гімнастику для очей, щоб зняти напругу.
Прийшовши зі школи, я лягаю на диван і гортаю свій улюблений журнал, читаю цікаву мені інформацію. А коли вивчу уроки, люблю довго дивитися
телевізор або грати в комп'ютерні ігри.
Використана література:
-
Початкова освіта № 20 (764) жовтень 2015;
-
Початкова освіта № 16 (496) квітень 2009;
-
Початкова освіта № № 25-27 липень 2013;
-
Інтернет джерела.