A A A K K K
для людей з порушеннями зору

Авторський Олександра Антоновича Захаренка ліцей

Набутівської сільської ради
Черкаської області

Виховні заходи : "Твори добро , бо ти - людина!"

Дата: 06.04.2023 11:49
Кількість переглядів: 20




C:DOCUME~1Admin_2LOCALS~1Tempmsohtmlclip1�1clip_image001.jpg

Не забудь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім  сухарем,

Тільки раз ми на землі живемо,

У могилу не бери провину.

Зло нічого не дає крім зла,

Вмій  прощати, як прощає мати,

За добро  добром спіши – воздати – 

Мудрість завше доброю була

Витри піт солоний  із чола 

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться  по тому

Чи вона зробила, що могла

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб у світі більше щастя стало.

                                                   М.Луків

     Доброта…  В  чому ж суть цього слова?  Де той шлях  до правди і  добра,  яким  треба  йти кожному?

     Так відразу  дати  відповідь  непросто. Добро – це щастя  для всіх  людей.  Поняття жити добре й успішно – не означає  морально й етично. Найчастіше  під «добрим життям»  розуміється  здатність почуватися  бути щасливим у суспільстві  споживачів.   То що ж ми розуміємо під таким  етичним  поняттям, як милосердя,  ввічливість, мудрість, співчуття, любов. Вони об’єднані  в одному  слові – Доброта.                              Доброти ми навчаємо дітей  ще з народження. Це лагідна усмішка  матусі, це вчасно  сказана  порада тата, а інколи  і надійне плече  дідуся, це мудре слово бабусі,  а то навіть і приємний сонячний  день.  Якщо  людина робить добро  іншій  людині,  то від цього приємно їм обом.  Недарма кажуть «З добрим добре!»  З  доброю  людиною   хочеться  спілкуватися, її  всі люблять  і поважають.  А злі  люди, навпаки  часто бувають невдоволені, насуплені, з ними ніколи не цікаво.  Якби кожна зла  людина зробила на  одну справу менше, а  кожна добра – на одну добру справу більше, наскільки  світлішим  стало б наше життя.  Якби  кожен,  хто  може, допоміг  би хоча б одній  конкретній  людині, світ  став би набагато  кращим. 

  Давайте  бажати  один  одному  тільки  добра  і тоді  наші  серця  розквітнуть, адже  вони  будуть  сповнені  любов’ю. Будьте  людяними, милосердними, терпеливими  і нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть себе від усього злого.

 

 

 


 

Допомагай  друзям  у  біді.

Ділись тим,  що  є у тебе.

Захищай  слабшого.

Бережи  рідну  природу  та охороняй її.

Шануй працю  інших  людей.

Завжди  виконуй  тільки  добрі  справи.

Завжди  дотримуй  свого  слова.

Не будь  самовпевненим.

Ніколи не вимагай за  добрі вчинки  винагороди.

Допомагай людям сам, ніколи  не чекай  доки тебе попросять.

Не  допускай, щоб за  твої  вчинки тобі  було  соромно.

Не насміхайся  з  чужого горя.

Будь вихованою і стриманою  дитиною.

Не сварися  з людьми.

Слухай  своїх  батьків.

Добре  вчися  й  багато  читай.

Не  лінуйся  виконувати своє  доручення.

Ніколи  нікого не обманюй,  не ображай.

Вмієш  добре  щось робити навчи іншого.





 

                  Виховний захід

Тема: « Поспішайте робити людям добро»

                                                      (О.А.Захаренко)

 

Мета:  розвивати  комунікативні  навички  учнів,  збагачувати  словниковий       запас,  формувати  вміння висловлювати  власні  думки,  виховувати          доброзичливість,  чуйне  ставлення  до  оточуючого  світу.

 

Обладнання:  портрет  О.А.Захаренка,  виставка  книг  О.А.Захаренка, плакати,  на  яких  написані  прислів’я,  приказки,  висловлювання  про  людську  доброту,  порядність,  чуйність.

Хід заняття:

Організаційний момент.

Учитель:  Роки летять  невпинно.  Люди  невзмозі  їх  ані  зупинити,  ані  повернути. Усе  змінюється, залишаються  тільки  одвічні  цінності:  Мама,  Земля, Любов, Доброта.  Який  чудовий  цей  світ!  Чудовий коли  в  ньому  є  місце  Доброті!  Саме  про  це  ми сьогодні  і  поговоримо.

    «Поспішайте  робити  людям  добро».    Ці слова  належать нашому  колишньому  директору,  заслуженому  учителю,  Академіку  Академії  педагогічних  наук  України  Захаренко О.А.

 

Твори  добро.

1 учень. Ти  добро  лиш  твори  повсюди!..

                 Хай  тепло  твої  повнить  груди

                 Ти посій  і  доглянь  пшеницю.

                  Волю дай,  нагодуй  пташину,F:DCIM101MSDCFDSC05958.JPG

                  Приласкай  і  навчи  дитину

                  Бо людина  у  цьому  світі

                  Лиш  добро  повинна  творити!

2 учень. Сказав  мудрець

Живи,  добро  звершай!

Та нагород  за це не вимагай

Лише в  добро  і вищу  правду  віра

Людину  відрізня  від  мавпи і від звіра

Хай  оживає  істина  стара.

Разом:   Людина  починається  з  добра! 

3 учень.       Добрим  бути  просто  чи  не  просто? 

           Не залежить  доброта  від  зросту

І дитина  робить  добру  справу,

           Як  не  кине  друга  на  поталу.

4 учень.      Як  людей  полюбиш – пошануєш

          Силу  для  добра  в  душі  відчуєш,

          І  закрутиться  земля  скоріше,

          Якщо  разом  станемо  добріші.

5 учень.      Доброта  з роками  не  старіє

          Доброта  від  холоду  зігріє

          І  якщо  вона,  як  сонце  світить,

          То  радіють  і  дорослі, й діти.

6 учень.     Джерело  життя – це любов

         Біля  тебе  твій  друг – дай любов

         Хай  на  світі  живе   доброта,

         Мир  і злагода  землю  віта.

  Учитель. Кажуть  нам  народжується  дитина,  Бог  запалює  в  небі  зірку  й  посилає  до  неї  Янгола – охоронця.  Уві  сні  янгол  цілує  немовлятко  тричі – в чоло  аби  воно  зростало  розумним,  у  личко – щоб  було  красивим,  та  в  груди – аби  зхдоров’я,  любов  та  доброта  вселилися  у  його  тіло,  серце  та  душу.  Якщо  людина  робить   добрі  справи,  Ангел  радіє,  а  злі – плаче.  Я хочу,  щоб  ви  намагалися  завжди  робити  добро,  а  Ангел – охоронець  радів  і  допомагав  вам. 

7 учень. Від  рідної  хати  дитину  веде  у широкий  світ

     Ота  єдина  стежина,  що  дарує  красу  і  цвіт

     Іди  по  тій  стежині,  дитино,

     Даруй  любов  і  тепло

     І пам’ятай:  ти -  людина

     Учись, думай,  твори  добро.

8 учень. Не  залежить  доброта  від  зросту

    Не  залежить  доброта  доброта  від  віку,

    Доброта  з  роками  не  старіє,

    Доброта,  як  сонце, завжди гріє.

9  учень.На  доброті  існує  світ,

    І добротою  пахне  хліб,

    І  мирне  небо.  В  школу  йти – 

    Це  також  вияв  доброти.

Учитель.  Посміхнімось  один  одному,  скажімо  «Доброго  дня!» і  на  краплину  сонця  побільшає  у  світі,  на  краплину  щастя,  на  краплину  радіснішим  стане  життя.  Життя  зі  своєю  найвищою  наукою   мудрістю,  в  якій  панує  доброта.  Діти,  а  де  живе  Доброта?  (Відповідь:  у  серці,  душі,  усмішці).

       Вона  намагається  зробити  світ  добрішим.  А  тому  доброта  завжди  серед  людей,  приходить   до  них  на  допомогу  серед  людей,  приходить  до  них  на  допомогу  без   нагадувань  і  благань.  Доброта  вміє  розділити  й  радість,  і  горе,  з  рідними,  друзями  та  просто  незнайомими  людьми.

Зачитую  оповідок  «Дві  хустинки».

Учитель. Добре  слово – неначе  зернятко,  що  зійшовши,  дарує  нам  радість!  Запрошуємо  вас  надивитись  сценки  про  дитячі  вчинки,  підготовлену  юними  артистами.

Чемний  герой

Вітько – третьокласник  крокує  додому

Героєм  таким,  що  не  снилось  нікому

Аж  раптом  Вітькові  назустріч – першак 

Всміхнувся  Вітько і промовив: «Так – так!» -

І випнувши  груди,  підходить  до ньогоF:DCIM101MSDCFDSC05959.JPG

-Гей ти!  Треба  старшим  давати  дорогу!-

І хлопця  малого  портфелем  як  лясне!

Аж  всівся  на  землю  малий  першокласник

Вітько  реготнув:

Так  і  треба,  щоб знав!

І  далі  по  вулиці  покрокував

Іде  і пишається  подвигом  власним.

Досить  іскорки  доброти,  і світ  почне  змінюватися.

  • Чи правильно  поступив  Вітько?

  • Щоб ви йому  порадили?

Сценка  «Добро»

Ведуча. Прибіг  щодуху  син  додому  й до тата  голосно  гука:

    А  я  провідав  у  лікарні  свого  товариша-дружка.

    То ж  правда,  тату,  я  чутливий  і  маю  серце  золоте.

Ведуча. Замисливсь  тато  на   хвилинку  і  так  йому  сказав  на  те:

Тато.       Коли  тебе  в  тяжку  хвилину  людина  виручить  з  біди,

    Про  це  добро  аж  поки  віку  ти,  синку,  пам’ятай  завжди.

    Коли  ж  людині  ненароком  ти  зробиш  сам  добро  колись,

     Про  це  забудь,  аж  поки  віку  мовчи  й  нікому  не  хвались.

(Д.Компанієць).

Учитель.      Скажіть,  про  яке  правило  забули  герої?

Яке  правило  слід  завжди  пам’ятати  і  виконувати.  

Разом. Стався  до  інших  так, як  би  ти  хотів,  щоб  ставилися  до  тебе!

         1 учень.  Допомагай  слабшим,  маленьким,  хворим

2 учень.  Не  будь  жадібним.

3 учень.  Прощай  іншим  помилки

4 учень.  Ніколи  не  заздри.

5 учень.  Жалій  інших,  а  не тільки  себе

6 учень.  Мир - будує,  війна – руйнує.

7 учень.  Помилився – визнай.  

Учитель.  Діти,  учіться  добра. Добро  необхідне  людині,  як  повітря.  Без  добра  життя  стає  бідним.  Усе,  що  є  кращим,  осяяне  добром.  Тож  учімося  добра.  Поруч  з  вами  живуть  рідні  вам  люди.  І від  вас  значною  мірою  залежить,  яким буде  їхнє  життя.  Кажуть:  «Чемні  діти -  спокійна  старість  батьків,  погані  діти – гірко  старіти».  Будьте  слухняними,  чуйними,  уважними  до  найрідніших  вам  людей.  Замисліться,  подумайте,  чи часто  ви  робите  добро  іншим.

Час  невпинно  біжить  вперед.  Збігають  хвилини,  години,  пливуть  роки.  Хочеться  вірити,  що  у  вас  буде  все  гаразд,  хочеться,  щоб  слова  доброти,  почуті  сьогодні,  ви  понесли  крізь  усе  життя.  Пам’ятайте,  людина  на  цім  світі  не  вічна,  життя  коротке  і  гріх  розтринькувати  його  на  погані  справи.  То ж  поспішаймо  робити  людям   добро.

Учень.  Кажімо  більше  ніжних  слів  знайомим,  друзям і коханим,

Нехай  комусь  тепліше  стане  від  зливи  наших  почуттів,

Нехай  тих  слів  солодкий  мед  чиюсь  загоїть  рану,

Чи перший  біль  чи  то  останній – 

Коли б то  знати  наперед.

 

Учениця.     Кажімо  більше  ніжних  слів,  комусь  всміхаймось  ненароком,

То все  життя  людське  коротке,  короткі  в  нас  слова  черстві,

Кажімо  більше  ніжних  слів.

 

Підсумок.   Що  ви  взяли  для  себе  із  цієї  виховної  години?  

Висловіть  свої  думки.    

Слідкуйте  за  тим,  щоб  кожний  стан  відповіді  починався  із    слів:  я  вважаю,що…, отже…,  оскільки…     F:DCIM101MSDCFDSC05957.JPG






 

                     Твори  добро,  бо  ти  Людина!

Мета:  розвивати  здатність  учнів  до  емоційного  відчуття  художнього  слова,  розкривати  переваги  добра  над  злом,  щирості  над  хитрістю;  розширювати  уявлення  школярів  про  людяність;  збагачувати  словниковий  запас;  прищеплювати  шанобливе  ставлення  до  старших,  вчити  бути  ввічливими,  дотримуватись  правил  хорошого  тону;  виховувати  бережливе  ставлення  до  всього,  що  нас  оточує.

Обладнання:  святково  прибраний  клас,  застелений  скатертиною  стіл,  на  столі  виставка  книг,  вислови:  «Доброму  завжди  добре»,  «Робиш  добро – не кайся,  а робиш  зло,  на  зло  й  сподівайся»,  «Усе  добре  переймай,  а  зла  уникай»,  «З  ким поведешся,  від  того  й  наберешся».

Хід  заняття

І. Організаційний  момент.

Посміхаюся  сонечку:  «Здрастуй,  золоте!»

Посміхаюсь  квіточці – хай  собі  росте

Посміхаюсь  дощику:  «Лийся,  мов  з  відра!»

Гостям  посміхаюсь,  я  зичу  їм  добра.

      Діти,  найвища  мудрість – бути  добрим.  Доброта  і  чуйність,  співпереживання  і  щиросердність,  уміння  розділити  чужий   біль,  вчасно  підтримати  у  важку  хвилину,  розрадити  в  горі  й  біді – це завжди  було  в  характеристиці  нашого  народу.  У  наших  традиціях  завжди  було  звичкою  прихистити   подорожнього,  надати  допомогу  немічному,  порятувати  хворого  чи  каліку,  заступитися  за  беззахисного  і  скривдженого.  Але  що  потрібно  зробити  для  того,  щоб  ці  добрі  традиції  і  звички,  що  завжди  були  властиві  нашому  народові  зберегти  на  віки?

     Напевне  треба,  не  на  словах,  а   на  ділі  проявляти  більше  милосердя  до  тих,  хто  бажає  підтримки.

    Сьогодні  ми  й  поговоримо  про  одну  із  якостей,  яка  притаманна  людині – це  добро.   Ми  будемо  вчитися  бути  добрими  людьми.

  1. учень.  Все  із  доброго  чи  злого

              Починається  з  малогоF:DCIM101MSDCFDSC05954.JPG

              Листя  виросте  з  листочка,

              З  нитки  витчеться  сорочка.

              Хліб – з маленької  зернини,

             Дощ – із  чистої  краплини.

  1. учень.  Врятує  світ.

              Завжди   так  говорили,

              Тепер  врятує  лиш  доброта,

              Бо  однієї  вже  краси

              Занадто  мало,

              Бо  стільки  всюди  зла –

              Людина  вже  не та.

  1. учень.   Тож,  люди  на  землі

              Спішіть  добро  творити,

               Щоб  нам  не  згинути  у  морі  зла,

               Щоб  кожен  міг  серед  краси  прожити

               У царстві  справедливості  й  добра.

Учитель. «Добрий  день» - вітаються  люди  кожного  дня.  Привітний  той,  хто  виявляє  доброзичливість.  Бути  привітним – означає  радіти  іншому,  бути  доброзичливим – бажати  добра.  Не  привітатись,  або  не  відповісти  на  привітання,  в  усі часи,  в  усіх  народів  вважалося  виявом  невихованості  та  неповаги.

     Немає  зараз  у  нас  людини,  якій  ще  в  дитячому   садку  не  говорили  б:  першим  вітайся  із  старшими,  мий  руки  перед  їжею,  не  ламай  іграшки.  І  в  школі  говорили  весь  час:  учися  старанно,  будь  працелюбним,  поводься  ввічливо  і  тактовно.

    А  тепер  відгадайте  мої  загадки.

  • Розтопить  серце  всяке

Сердечне слово … («Дякую»).

 

  • Коли  тебе  впіймають

Раптом за  підказку

Ти вчителя  розчулиш…(«Вибачте,  будь  ласка»).

 

  • Зазеленіє  й  древній  пень,

Коли почує …(«Добрий  день»).

 

  • Коли  згасає  сонце  у  росі,

Й  зоря  лягає  лагідно  на  плечі,

Серед  знайомих,  рідних  голосів

Ми  чуємо  привітне…(«Добрий  вечір»).

 

  • Щоб  знову  зустрітись

В годину  призначену,

Кажу  щиро  завжди  я  всім…(«До побачення»).

 

  1. учень. До  всіх  сердець,  як  до  дверей,

             Є  ключики  малі

             І  кожен  легко  підбере,

             Якщо  йому  не  лінь

             Ти  друже,  мусиш  знати  їх,

              Запам’ятать  неважко – 

              Маленькі  ключики  твої – 

              «Спасибі»  і  «Будь  ласка».

  1. учень.  Будь  ласка,  спасибі,  будьте  здорові – 

              Слова  необхідні  й  корисні  у  мові

              Приємно  їх  чути  і  в  школі,  і  вдома,

              Від  мами,  учителя  й  просто  знайомих.

  1. учень.  Тож  радьмо  частіше  їх,  друзі  вживайте,

              Даруйте  сміливіше  радісний  настрій,

               І  кожен  свій  день,  ми  завжди  починайте  зі  слів

               «добрий  ранок»,    «вітаю»   і  « здрастуй».

            Гра  «Біле - чорне»

 Учитель:  Якщо я  називаю  добрий  вчинок,  ви  піднімаєте  білу  картку,  якщо  злий,  поганий – чорну.

  • Привітатись  під  час  зустрічі;

  • Штовхнути  й  не  вибачитись;

  • Допомогти  підняти  річ;

  • До  всіх  у  сім’ї  бути  ласкавим  і  ніжним;

  • Інколи  обманювати  товариша;

  • Насміхатись  із  чужого  горя;

  • Захищати  слабкого;

  • Ділитися  з  іншим  тим,  що  є в тебе.

 

Робота   з  прслів’ями

Прислів’я  говорить: 

  • «За  добро  добром  відплачують»;

  • «Зробиш  добро  не – кайся,  вдієш  лихо – начувайся»;

  • «Добрий  чоловік  людям  добро  чинить  і  нікому  не  хвалиться»;

  • «Той  мені   брат,  хто  моєму  добру  рад».

Прочитати  прислів’я.  Пояснити  зміст.

Поглиблене,  розширення  читацького  досвіду  учнів.

       Усі  ми  виростали  на  казках,  які  вчили  нас  бути  добрими,  чуйними.  Давайте  пригадаємо   казочку  «Лисичка  і  журавель»

  • З яким  проханням  звернулася  Лисичка  до  Журавля? 

  •  Що  вона  приготувала  на  обід?  

  • Як  Лисичка  пригощала  Журавля?

  • Чи гостинною  вона  була?

 

    Учитель  зачитує  прислів’я,  а  школярі  вибирають  серед  них  те,  яке  підходить  до  змісту.


 

     Прислів’я:

  • Вір  своїм  очам,  а  не  вір  речам;

  • З  добрим  дружи,  а  лихих  стережись;

  • Важко  тому  жити,  хто  від  роботи  біжить.

     Спробуйте  змінити  казку  так,  щоб  Лисичка  стала  доброю,  щедрою,  гостинною.

  Інсценізація  «Мати   й  доня».

Доня. Мамо ,  люба,  глянь,  як  сяють 

ясні  зорі  золоті.

Мати. Кажуть  люди:  то  не  зорі

Сяють  душі  то  святі

Кажуть  хто  у  нас   на  світі

Вік  свій  праведно  прожив,

Хто  умів  людей  любити,

Зла  нікому  не  робив – 

Бог  послав  того  на  небо

Ясно  зіркою  сіять.

Доня.  Правда,  мамо,  то  все  душі,

А не  зорі  там  горять?

То  навчи  мене  голубко,

Щоб  і  я  так  прожила,

Щоб  добро  робити  вміла

І  робить  не  вміла  зла.

Інсценізація   вірша  А.Костецького  «Велосипед»

Славкові,  що  з  квартири  сорок,

Велосипед  купили  вчора

Він  зразу  в  двір  його  потяг,

Прудкого  та   дзвінкого.F:DCIM101MSDCFDSC05956.JPG

Все  хизувався  ним,

Та  нас  не  підпускав  до  нього.

Просив  Юрко:

-Ну дай  хоч  раз

Проїду  метрів  двісті!

А  він  Юркові:

-Ач  який!  Свого  купи  та  їзди.

І  я  просив.

Та  він  «Моє!»

І  нам  кататись  не  дає…

Ну  й  що,  нехай!

А  ми  зате  разом  в  кіно  ходили.

Разом  у  нашому  дворі


F:DCIM101MSDCFDSC05960.JPG

Співали,  скільки  сили,

А  потім  грали   у  квача,

Аж  поки  вечір  не  почався.

А  що  Славко?

Він  сам – один

Сидів  з  велосипедом

І  вже  кататись  не  хотів

Отак  йому  і  треба!

 

  • Як  провчили  діти  Славка? 

  • Що  він  має  зробити,  щоб  хлопці  знову  прийняли  його  у  свій  колектив?

  • Чи  не  траплялась  із  вами  така  історія?

  • Кого  із  своїх  однокласників  ви  можете  назвати  щедрими?  Чому?

 

Вчитель. Зараз  такий  розбурханий  світ.  Наша  країна  перебуває  в  економічній  і  соціальній  кризі.  Багато  людей  сьогодні  живуть  за  межею  бідності,  багато  мешкають  у  напіврозвалених  хатинах,  або  і  взагалі  не мають  даху  над головою.  Деякі  жебракують  і  раді  хоч  черствому  кусочкові  хліба.

 

Простягає  руку,  молиться  натхненно,

У  благенькім   платті,  хусточці  рябій,

А  у  шибку  вітер  стукає  студенний:

- Що,  мовляв,  бабусю,  треба  тут  тобі?

Людям  на  вокзалі  клопітно  і  тісно,

Скоро розвезуть  їх  в  далину  авто.

Потемніло  небо,  хмари  сині  виснуть:

- А  тебе,  бабусю,  захистить  же  хто?

Випрошені  гроші,  дві – чотири  гривні

На  шматочок  хліба,  може  ще  й  на  квас…

Україно – нене,  простягни  долоні,

Від  лихої  долі  захисти  всіх  нас!

                                      (Василевська). 

      Діти,  ми  з  вами  живемо  добре,  маємо  батьків,  котрі  дбають  про  нас,  і  нам  важко  уявити,  що  тисячі  людей  страждають  не  тільки  від  холоду  й  голоду,  а  ще  й  від  того,  що  не  чують  теплого  слова,  їм   ні  з  ким  поговорити.  І  якщо  матеріально  ми  не  завжди  можемо  допомогти  їм,  то   що  ж  перешкоджає  нам  хоч  морально  підтримати  їх?

 Підсумок. Тож  давайте  більше  робити   добра,  а  зло  проганяти  геть  від  себе.

     Прийшов  час  закінчувати. Ми вдячні  всім  хто  з нами  тут.  Бажаємо  щастя  вам,  здоров’я,  радості  багато,  щоб  вік  вам  довгим  і  бурхливим  був.  Залишайтесь  завжди  і  всюди  людьми!



 

Виховний захід

Тема:  Доброта – це   одна  із  людських  чеснот.

Мета: продовжити  знайомити  учнів  з  людськими  чеснотами;  довести  до             свідомості  дітей,  що  добро  твориться  безкорисно;  викликати  бажання  творити  добро  й  уникати  злих  вчинків;  акцентувати  увагу  на  вихованні   чуйності,  доброзичливості  у  дітей.

Обладнання:  плакати  з  написами,  збірка  оповідань  В.Сухомлинського,  конверт з     листом.

Хід  заняття

І.  Організація   класу:

-  Любі  діти,  привітайтеся,  будь  ласка,  з  гостями.  А  тепер  усміхніться  один  одному  і   побажайте  доброго  дня.  Отже  ми  зичимо  один  одному  доброго  дня.  Добрий  день – це  день,  у якому  нічого  поганого,  день  коли діти  слухаються  батьків,  учителів,  хлопчики  й  дівчатка  працьовиті,  не  лінуються,  не  сваряться,  не  б’ються,  не  говорять  поганих  слів.

  • То від  чого  залежить  добрий   день?  (Від   самої  людини);

  • Для  чого  живе  людина? (Щоб  творити  добро).

Плакат:         Пам’ятай!

Нехай  тепер  ти  іще  маля,

Та  треба  вже  зараз  вчитись

Творити  добро  на  планеті  Земля!

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів.

      Діти,  на  попередніх  заняттях  ми  багато  говорили  про  людські  чесноти.  А  сьогодні  поговоримо  про  ще  одну  із  людських  чеснот – доброту.

ІІІ.  Бесіда.

       Ми  часто  чуємо  слово  доброта.  Що,  на  вашу  думку  воно  означає?  (відповіді  дітей):

  1. учень.  Я -  доброта – це  світлий  дар,

                    Людям  ти   його  віддай.

                    До дорослих  добрим  будь

                    І  малечу  не  забудь.

  1. Учень.  Я   - ніжність

               Скажу – і душа  тріпотить

  1. учень .   Я – ніжність  навіки, а не на мить.

  2. Учень.    Я – милосердя – і жаль мені  всіх,

                Хочеться  всіх  пожаліти

                І  від  біди  захистити.

 

  1. учень .  Я – уважність – і  той,  хто  мене  поважає,

                робить  все  вчасно  і всюди  встигає.

  1. Учень.    Я – порядність,  і  серед  людей  я  в  пошані,

                Бо не люблю  я  вчинків  поганих. 

     Учитель   :  Недарма  говорить  прислів’я:  «Робиш  добро – не кайся,  робиш   зло – зла  сподівайся».  Жити  добрим  у  нашому  шаленому  світі  важко,  значно  легше  бути  жорстоким,  відгородити  себе  від  усього,  що  є  навкруги.  Люди  перестали  допомагати  один  одному,  робити  добрі  справи,  дотримуватись  найелементарніших  правил  поведінки.  Куди  поділась  чуйність,  доброзичливість,  любов  і  повага  до  інших?  Адже  ще  наші  предки  сказали:  «Добре  слово – ключ  до замкнених  душ».  Тож,  давайте  говорити  ці  слова,  нехай  у  наших  душах  поселиться  радість,  гармонія.  Якщо  будеш  сам  творити  добро – добро  тобі  й  вернеться.  А  якщо  зло  замислив – чекай  на  зло,  бо  все  в цьому  світі  взаємопов’язане.  Тож  будьмо  добрими  і  світ  зміниться  на  краще.

     Читання  оповідання  В.Сухомлинського  «Чому  дідусь  такий  добрий  сьогодні»

Бесіда: -  які  з наведених  чеснот  відповідають  учинку  Андрійка? (людяність,  дисципліна,  терпіння,  добро).

 

Фізкультхвилинка :  Добре  те,  що  сонце  світить.

(учні  піднімають  руки  вгору)

Добре  те,  що віє  вітер.

(учні  хитаються  з  боку  в  бік)

Добре  те,  що  цей  ось  ліс

Разом з нами  ріс  і ріс.

(учні  підтягуються)

І  мене  матуся рідна 

Після  школи  зустріча

(учні  стрибають)

Добре  гратися  надворі

(учні  плещуть)

Добре  вчитися  у  школі. 

  • Дітки,  як  часто  ви  робите  добро  іншим?

  • Що  ви тоді  відчуваєте?

  • Чого  чекаєте?

  • Чи  важко  робити  добрі  вчинки?

Учитель.  Ось  до  мене  надійшов  лист  від  одного  хлопчика,  який  хоче  поділитися  секретами  своїх  вчинків  із  вами.

Зачитую  лист:

«Добрий  день  мої  однолітки,  я  вирішив  зробити  такий  експеримент і упродовж  одного  дня  робити  тільки  гарні  вчинки.  Вранці  я  зробив  зарядку,  після  сніданку  помив  посуд.  У  мами  очі  засвітились  радістю.  На  серці  у мене  було  так  радісно,  коли  я  йшов  до  школи.  Допоміг  перейти  дорогу  якійсь  бабусі  з  ціпком.  Треба  сказати,  що  вона  була  приємно  здивована.  На  уроках я намагався  не  відволікатися.  Здається  це  помітила  моя  вчителька.  Сподіваюсь,  що це  вплине  на  мою  оцінку.  Удень  я  пропилососив  квартиру.  На   жаль  жодного  героїчного  вчинку  я  не  здійснив.  Та  й  взагалі  нічого  цікавого я  не  зробив.  Але  я  дійшов  цікавого  висновку.  Робити  гарні  вчинки  зовсім не  складно.  Складно  звикнути  до  цього.  Над  цим  доведеться  попрацювати».

 

Обговорення  листа: 

  • Чи  під  силу  вам   такі  вчинки,  які  робив  хлопчик?

  • Що  ви  взяли  для  себе  корисного,  прослухавши  цей  лист?

 

Гра  «На користь»

Діти  плещуть  у  долоні,  коли  названа  дія  «на  користь»

  • Допомагати  мамі  мити  посуд;

  • Допомагати  стареньким  переходити  дорогу;

  • Спати  на  уроках;

  • Підгодовувати  птахів  взимку;F:DCIM101MSDCFDSC05955.JPG

  • Бути  подільчивим;

  • Красти;

  • Ображати  тварин;

  • Глузувати  із  старих,  немічних;

  • Захищати  слабих;

  • Берегти  природу;

  • Поважати  старість.

Гра  «Впіймай  м’яч»

Учитель  кидає  м’яч  учневі  і дає  запитання.

  • Назвати  хороші  якості  свого  товариша;

  • Розказати  про  добрі  вчинки  своєї  однокласниці;

  • Пригадай  кого  ти  ненавмисне  образив,  знайди  спосіб  залагодити  вину;

  • Розкажи  про  свій  добрий  вчинок;

  • Зроби  комплімент  сусідові  по  парті.

Підсумок  заняття:

  • Чи  цікаво   вам  було?

  • Який  висновок  зробили  для  себе?

  • Які  правила  доброти  запам’ятали?

     Заняття   закінчується.  Але  не  закінчується  дорога   добра.  Хочеться,  щоб  на  цій  дорозі  ви  не згубили  людяності,  чесності,  чуйності.  Ви  живете  серед  людей.  Не  забувайте,  що  кожен  ваш  вчинок  відбивається  на  людях,  які  вас  оточують.  Робіть  так,  щоб  людям  було  добре.  У   Біблії  записано: «Не роби  іншим  того,  чого  не  хотів  би,  щоб  робили  тобі».

         -З  давніх – давен  відомо,  що  доброта  приносить  тільки  користь  людині.  доброзичливі  люди  добре  почуваються  і  довше  живуть.  Про  добрих,  чесних,  співчутливих   дітей  кажуть,  що  у  них  «кришталево  чисті  душі».  Про  злих,  жадібних,  жорстоких  людей  кажуть,  що  у  них  «чорні  душі».  То  ж  давайте  змалку  не  заплямовувати  свої  душі.

       Нехай  до  мене  підійдуть  ті,  хто  зрозумів,  кому  було  на  заняттях  добре,  тепло,  комфортно.

      Домашнє  завдання:  пропоную  вам  удома  поринути  у  хвилинку  фантазії  і  створити  малюнок  на  тему:  «Як  я  уявляю  добро,  доброту».


C:Documents and SettingsADMINРабочий столФотоDSC05254.JPG












 

Пропонована робота  допоможе  вчителю початкових класів збагатитись  досвідом при проведенні  виховних  годин, а також  годин спілкування.



















 

Бібліографія


 

  1. Мильчук Г. У школу – у школу з радістю. К.: ж – л  Початкова школа № 8 2011 р.

  2. Савченко О.Я. Виховний потенціал  початкової освіти: Посібник для вчителів. К.: Богданова А.М., 2009 – 226 с.

  3. Стельмахович М.Г. Українська народна педагогіка. – к.,1997 – 218 с.

  4. Сивачук Н. Український дитячий фольклор. – К.:Деміур, 2003 – 288 с.

  5. Сухомлинський В. Вічна тополя. Казки. Оповідання. – К.: Генеза, 2003 – 270с.













 

Зміст:                                                         стор.

  1. Виховний захід - «Поспішайте  робити 

 людям добро»;                                                 3

  1. Виховний захід -  «Твори  добро,  бо ти

 людина»;                                                             7

  1. Виховний захід – «Доброта – це  одна 

із людських  чеснот».                                       12


 

 


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень